Jedziemy na Mistrzostwa Świata w maratonie MTB XCM Singen 2017

Już w najbliższą niedzielę 25 czerwca dwoje naszych zawodników, Karolina Cierluk i Krzysztof Łukasik, będzie reprezentowało Polskę na Mistrzostwach Świata w maratonie MTB XCM  w Singen (Niemcy). To dla nas jako drużyny spore wyzwanie, a dla samych zawodników ogromne wyróżnienie.

Stopniowo podnosimy swój poziom sportowy jak i organizacyjny. W 2015 roku po raz pierwszy mieliśmy swojego reprezentanta na Mistrzostwach Świata w maratonie MTB XCM, gdzie na legendarnej trasie Sella Ronda Hero wystartował Łukasz Klimaszewski. Wtedy też startowaliśmy na Mistrzostwach Europy XCM w Niemczech w Singen, wiedząc, że już za 2 lata, w 2017 roku odbędą się tam Mistrzostwa Świata. - Manager drużyny Mitutoyo AZS Wratislavia, Kamil Dziedzic

Krzysztof Łukasik i Karolina Cierluk zdobyli kwalifikację na MŚ dzięki startom w Bike Maraton Jelenia Góra, który zaliczany był do cyklu UCI MTB Marathon Series. Trasa w Singen jest specyficzna, nie ma na niej długich podjazdów, składa się raczej z krótszych i bardziej stromych wzniesień, które charakterystyką pasują zawodnikom XCO, dlatego też zdecydowaliśmy się wystawić tą dwójkę naszych zawodników.

Nie stawiamy sobie konkretnych celów wynikowych, bo poziom zawodowców z elity kontra studenci-wyczynowcy jest mocno rozbieżny, ale chcemy godnie reprezentować Polskę i stając w niedzielę wieczorem przed lustrem, już po Mistrzostwach, móc powiedzieć sobie, że daliśmy z siebie wszystko, będąc dobrze przygotowanym do tego startu. - Kamil Dziedzic

Komentarz Krzysztofa Łukasika

Przed nami jedna z największych przygód i wyzwań tego sezonu – Mistrzostwa Świata w maratonie MTB w Singen. Dla mnie będzie to wyjątkowy wyścig z wielu względów – to pierwsza impreza na tak wysokim, światowym poziomie i pierwszy raz, kiedy będę mógł reprezentować Nasz kraj jadąc w biało-czerwonym trykocie.  Jest to dla mnie ogromna nobilitacja i motywacja do dalszej pracy. - Krzysztof Łukasik

Jak dodaje Krzysztof, ciężko mówić o wynikach sportowych, bo nie ma w tym względzie dużego doświadczenia, jednak ma nadzieję, że ciężka praca i czas który poświęcił kolarstwu w końcu zaprocentuje i pojedzie równy i mocny wyścig.

Na pewno jednak, bez względu na wszystko dam tam z siebie  100%!

Priorytety startowe i przygotowania do tego wyścigu jak i zbliżających się za niecały miesiąc Mistrzostw Polski MTB XCO w Warszawie sprawiły, że Krzysztof przełożył nawet sesję egzaminacyjną na studiach na wrzesień.

Stawiam wszystko na jedną kartę – mam nadzieje, że przełożenie sesji na wrzesień okaże się dobrym pomysłem i pomoże mi w trzymaniu  kół największych mocarzy tego świata. - Krzysztof Łukasik

Komentarz Karoliny Cierluk

Nadchodzący weekend będzie nie lada wyzwaniem – start na Mistrzostwach Świata w maratonie będzie dla mnie bogatym doświadczeniem. Cieszę się, że mam możliwość uczestniczenia w tak wysokiej rangą imprezie – dziękuję mojemu klubowi za pomoc i zaangażowanie w celu realizacji tego wyjazdu. - Karolina Cierluk

Karolina zwraca uwagę, że prognozy pogody mówią o sporym upale (30 st. C), a zawodniczki będą musiały zmierzyć się nie tylko z tym gorącem, ale także wymagającą trasą (80 km i 2050 m w pionie).

Mam nadzieję, że nogi będą się dobrze kręciły – po ostatnich tygodniach walki z zaliczeniami na studiach wiem, że nie jest to jeszcze szczyt formy, który ma przyjść na Mistrzostwa Polski XCO. - Karolina Cierluk

Mamy nadzieję, że mała przygoda, którą Karolina miała w poniedziałek na treningu nie wpłynie negatywnie na jej dyspozycję – niespodziewanie została użądlona przez szerszenia, na szczęście Karolina nie ma reakcji alergicznych.

Trasa Mistrzostw Świata

Trasa w Singen nie jest typową maratońską i górską trasą MTB. Podłoże to głównie szerokie szutry, przelotowe drogi asfaltowe między łąkami, ale są także wąskie odcinki leśne, jednak bez większych trudności technicznych. Głównym czynnikiem determinującym to, że mamy do czynienia z maratonem MTB, jest suma przewyższeń (2800 metrów) na bardzo długim dystansie 98 kilometrów (elita mężczyzn), składającym się z dwóch takich samych rund po 49 km. Panie mają trochę mniej do przejechania, najpierw krótszą 31 kilometrową rundę z 650 metrami przewyższeń, a później duża rundę 49 km – razem 80 km i 2050 metrów przewyższenia.

profile rund 41 km i 30 km.

Do startu w Mistrzostwach Świata w maratonie MTB XCM Singen złoszono z Polski 8 mężczyzn i 4 kobiety.

Informacje dodatkowe

Witryna organizatora: http://www.hegau-bike-marathon.de/

Informacje o Mistrzostwach Świata na stronie UCI (Międzynarodowej Unii Kolarskiej)

Śledź nas w mediach społecznościowych

Zapraszamy do śledzenia naszego teamowego konta w serwisie INSTAGRAM @mtbwro, gdzie już od piątku będziemy wrzucać krótkie relacje video (stories), nasz TWITTER @mtbwro a także profil na FACEBOOK Mitutoyo AZS Wratislavia, gdzie w niedzielę, przeprowadzimy krótką transmisję LIVE.